OT: kviz na piatok (stredu)

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Březen 30 12:05:26 CEST 2012

je to netocivy stroj, resp. hned niekolko vedla seba. Su to
transformatory z urychlovaca SPS pocas jedneho supercyklu.
V priebehu niekolko sekund sa im meni zataz z nuly na niekolko desiatok
MW a za par sekund zase na minus par desiatok MW ked sa vyprazdnuju
magnety. Impulzna zataz o desiatkach MW je radost pre kazdeho energetika
:-) Preto je par desiatok metrov dalej impulzny kompenzator o kapacite
par sto MVAr ktory kolisanie cinneho prudu kompenzuje pridavanim alebo
uberanim jaloveho prudu aby bol celkovy prud konstantny a v 400kV sieti
nekolisalo napatie.
Kazde zahucanie je jeden biely pulz z tadialto
http://op-webtools.web.cern.ch/op-webtools/vistar/vistars.php?usr=SPS1
(cyklus sa meni podla potreby, v case nahravky bol iny cyklus takze to
zahucalo viac krat ako na obrazku).
b.