[OT] GPS system Galieo

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Středa Březen 28 15:53:23 CEST 2012

ŠJ> No jednak v Almanachu jsou vsechny v tu chvili funkcni satelity, takze je jedno, ktere budou ci
ŠJ> nebudou za obzorem, a jedna je sice pravda, ze jeho platnost je 2 hodiny, ale ten cerstvy po dvou
ŠJ> hodinach se bude ve vetsine pripadu (pokud zrovna nevymeniuji nejaky satelit) lisit jen zcela
ŠJ> minimalne, takze, kdyz ho GPSka pouzije pro ucely startu za tyden nebo 14 dni, urcite ji to stale
ŠJ> vyznamne pomuze. Prirovnal bych to k tomu, jako kdyz hledate
ŠJ> telefonni cislo v seznamu starem rekneme
ŠJ> 3 roky. Ano je stary, rada udaju uz nepalti, ale 95% cisel bude stale na svych mistech.

Platnost v tomto případě znamená že ho může použít pro teplý start =
stačí sesynchronizovat sekvence.
Po 2h sice víceméně ví, kde je který satelit, ale už nesmí tyto
hodnoty použít pro navigaci - provede studený start a musí si
alamanach nejdřív obnovit než začne navigovat.
Stará data jí pochopitelně mohou významně pomoct. Nejsme v rozporu,
jen jsem upřesňoval kdy je teplý start použitelný.

Tomáš