PC jako Acess Point

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Středa Březen 28 12:43:36 CEST 2012

> No presne k tomuhle. Nejak mi doma pribyvaji ruzne krabicky a placicky
> s moznosti pripojeni k siti siti, coz bych rad realizoval bez nutnosti
> cpat dalsi penize telekomunikacnimu oligopolu

> Ech, to ja jaksi nevim, jestli to DHCP potrebuju nebo ne. Moje
> znalosti sitariny konci u krimpovani kabelu. Ty lehke veci, co s tim
> souvisy, mne jaksi minuly.

Sorry, že se to k tomu vracím, ale zdá se, že téma nikdo pořádně
neuzavřel. Co se týče DHCP, tak jde o službu pro automatické přidělování
IP adres s nastaveného rozsahu. U počítače, netbooku není problém ty
adresy zadat natvrdo, nicméně třeba u telefonu jsem tuhle možnost vůbec
nenašel (tedy přiznávám, že ani nijak nehledal) protože v defaultu
prostě počítá s přidělením adresy z druhé strany. DHCP server se dá
bezproblémů (tedy případně s nějakým googlením nebo pomocí technika)
nainstalovat jako 3rd party utilita, nicméně můžu s 99% pravděpodobností
garantovat, že připojovat se do sítě přes běžící počítač není to, co
chcete. A taky moc nevěřím, že tyhle USBastly prosvítí řekněme dvě či
tři zdi, a když už, ta stabilita tam nebude. Zcela jistě přijdete na to,
že s notesem nebo mobilem do postele online se bude ulehávat mnohem
lépe, jenže, kdo pak bude chodit vypínat ten routovací počítač?

TV