Microchip a 8051

Pondělí Březen 26 22:11:56 CEST 2012

Pro lehky upgrade starych aplikaci, mozna zajimave.
Ale ja uz nejak predpokladam, ze pri rozumnem zpusobu programovani je
celkem jedno, na jakem procesoru aplikace bezi. Par hodin pro pochopeni
zakladnich principu HW jako komunikace, casovace, preruseni (coz
jednodussi nez u 51 byt nemuze)... Portoval jsem nedavno aplikaci z 51,
kde byl program asi 20kB na ATXMEGA a zabralo mi to asi 8 hodin, nejvic
prace dalo upravit zprasene funkce na strankovani externi SRAM pameti a
komunikace ktera byla v ASM, protoze to bylo na 51 casove kriticke. No
na te ATXMEGA to bezi 10x rychleji, kdyz je vsechno v C a hodiny jsem
omezil na 20MHz...  A to nemluvim o 32b PICech, ktere jsem puvodne
zamyslel pouzit, jsou i levnejsi, ani nevim, proc jsem zvolil atmel...
Asi kvuli externi sbernici pro pamet 1MB ale stejne sbernici nakonec
nepouzivam, emuluju to pres I/O, je to i tak 100x rychlejsi nez je potreba.
Jo a na tom ATXMEGA zabira aplikace 12kB ;-) Cili jsem to s nasazenim
ATXMEGA 64 trosku prehnal ;-)