[OT:] Hledam antenu pro WiFi

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Březen 24 22:24:01 CET 2012

Zdravim,

potreboval bych v historicky kratkem obdobi (dejme tomu tyden, maximalne
dva) dve uplne obycejne 2dB WiFi anteny (pozadavek je, aby byly stejne,
takze demontaz od ruznych routeru to neresi, anten tu taky par mam, ale
kazdou jinou) a k nim pigtaily na jedne strane R-SMA (ted nevim, jestli M
nebo F, proste takovy, aby do nej sla antena nasroubovat a konektor sel
prisroubovat skrz panel), na druhe strane U.FL, delka cca 150-250mm - nebo
jakoukoli kombinaci vsesmerove 2dB anteny s prislusne dlouhym kabelem, co
bude mit na konci U.FL.

Teoreticky je to jednoduchy pozadavek, prakticky se to ovsem googlem spatne
hleda - kecu kolem WiFi najde hromadu, ale shop, kde bych tohle nasel
pohromade dost malo (resp. nenasel jsem zatim zadny). Nechce se mi za
nejobycejnejsi pendrek davat 180Kc, kdyz se -teoreticky- da sehnat i za
ctvrtinu, jen zase tam, kde maj laciny anteny, tak k nim nemaji pigtaily a v
techhle castkach se mi ekluje platit vic nez jedno postovne.

Kdyby se to nekomu valelo v podobne kombinaci v garazi, rad odkoupim, moc
nemam chut s tim stravit tri dny hledanim. Kdyby nekdo mel tip na e-shop,
rad ho vyuziju, kdyby nekdo vedel o kamenne prodejne v Praze, take bych ho
uvital.

Kupodivu jsou 2dB anteny pomerne uzky profil, vsude maj 5dB a vic, ale
protoze je to pro modelarske radio, tak to posledni co potrebuju je
zplostely vyzarovaci diagram (tedy on je rozplacnuty i u te 2dB, ale jeste
ne tolik a bezne se pouziva). Samozrejme to nemusi byt zrovna WiFi anteny,
staci mi cokoli, co je pro tohle pasmo a dokaze vyzarit cca 100mW, ale WiFi
bude asi nejdostupnejsi.

Instaluju si do vysilacky druhy vysilaci modul (jiny prenosovy system) a rad
bych, aby to taky trochu nejak vypadalo, uz takhle to bude vypadat jak Brouk
Pytlik :)

Diky za tipy a omlouvam se za trivialni dotaz, ale uz jsem hledanim nejaky
cas stravil a trpelivost mne zvolna opousti.

Pavel Kutina