divne paprsky pri skenovani

Sobota Březen 24 19:37:54 CET 2012

V podstatě kdyby byl video signál filtrovaný aby tak vysoko nezasahoval,
bylo by po problémech. Problém je, že v tom analogovém přenosu byla
snaha o max. ostrost a protože barevná složka má v PALu výrazně nižší
šířku pásma (barvonosné kmitočty leží níž než je mezní kmitočet jasového
signálu), snadno se stalo, že jasový signál to vyhodnotilo jako barvy.
Místo filtrace se to řešilo zákazem jemně prožkovaných košil :-)
Anděl