Spolehlivost virtualniho HW

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Březen 23 10:35:32 CET 2012

Dobrý den,

mám v práci problémy s virtuálním hw a už dřív jsem tak různě útržkovitě
zaznamenal, že problémy prostě jsou, například s databázemi.

Představte si kus kódu, který dlouhou dobu funguje, ale najednou z ničeho
nic, nikde žádná změna, fungovat přestane a vy nevíte proč. Přesně takto se
chová linux na vadném HW kdy třeba na ls zahlásí že soubor ls neexistuje. A
tak se mi chová server u nás ve Xenu (to s tím ls je historická zkušenost
před cca 10 lety na vadném hw, kde NTčka ale fungovaly, v tom xenu to dělá
mnohem rafinovanější špeky).

Zde konkrétně -2 dny zpět se mi stalo, že kontrola na vyjmenované IP
přestala jen na některé IP fungovat, přitom server tu IP kterou vidí, vidí
správně. Toto ale není jediný případ, podivnosti se děly už při instalaci,
takže celý server je prošpikovaný různými symlinky na knihovny na jiném
místě a skripty, které ho udržují funkční, protože některé knihovny na disku
jakoby vůbec neviděl (disk je samozřejmě virtuální), nebo občas prostě něco
spadne.

Mám tedy prosbu, mohli byste prosím uvést nějaké zdokumentované zkušenosti,
nebo odkazy na problémy s vadným virtualizovaným hw? Kolegové co to mají na
starosti dělají mrtvého brouka že jim a všem našim zákazníkům to funguje bez
problémů a za blbce jsem já. Potřeboval bych spíš nějaké zdroje, které na ty
managory platí za bernou minci. Fyzický stroj nedostanu (to už mi dali vědět
že přece nebudu zabírat místo v racku), ale aspoň aby toto věděli, protože
tyhle problémy se mi citelně projevují například i na výši platu.

Pokud nikde nic takového není a vy máte vlastní zkušenosti, podělte se také,
toto fórum je aspoň pro mne důvěryhodný zdroj.

Děkuji, JL.