Re: LCR meter - konstrukce

JB asrock70 na seznam.cz
Pondělí Březen 19 19:05:46 CET 2012

To by jiste slo, ale jak sam rikate mate MCU v nem digitalni informaci, menite ji na analogovou a touto analogovou velicinou ridite oscilator, s DDS digitalni informaci primo ridite oscilator, sle  pouzit jde oboji.
Rus v RLC-2 kmnita nohou MCU, obdelnik prozene filtrem a prvni harmonickou pouzije jako sinus. , take to jde.

Kdyz tu zaznelo rizeni amplitudy primo v DDS, jak se ridi? Pokud mi neco neunika tak amplitudu jde v DDS ridit jen za cenu objetovani rozliseni DAC.
Jedine rizeni, ktere me napada je pouzit externi DAC a Rset,kterym se nastavuje proud DDS, oprit o jeho vystup misto o zem.

Mozna by slo pouzit nasledujici chema

DDS1--------R100--------DUT-------Rr------R100-------DDS2
                                ^              ^
                                Vm         Z D

DDS1 klasicky generuje merici sin, ktery projde DUT a nejak se zmensi a posune
ZD je detektor 0 tedy asi oZ ktery sleduje napeti mezi DUT a Rr
DDS2 generuje z pocatku stejny signal jako DDS1 posunuty o 180St.

if ZD >0 DDS2 posune fazi sveho signalu a pokracuje s tim tak dlouho az najde minimum,
predpokladam, ze v tomto okamziku plati, ze oba signly jsou vuci sobe otocene o 180St a z DDS2 lze vysit jak se signal na DUT posunul.

Nyni jde o to zmerit velikost proudu tedy menit amplitudu DDS2 tak az ZD=0, tim z DDS zname velikost proudu pres DUT
Vm odmerime pred DUT
Vyhoda by mohla byt v fungovani za podstatne vyssich frekvenci.

Teda pokud mi neco neunika.

JB