Re: LCR meter - konstrukce

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Březen 19 12:28:35 CET 2012

Pokud neni nutne resit II. harmonickou utlumenou o -50dB vychazi zdroj signalu s DDS pomerne jednoduchy.
Snad az na rizeni amplitudy. Pokud jsem spravne pochopil neresi se v podobnych pripadech rizeni pomoci rizeni zesileni, ale spise pomoci rizeni utlumu a to asi protoze pri rizeni utlumu tlumime i sum a jine rusive slozky, ktere pri zizeni zesileni jsou z casti konstantni.
Prijde mi skoda pouzivat tak mocny nastroj jako AD9951 a neumoznit ji vyuzit v celem rozsahu, tj do 150MHz jako obecny sin generator, pak by ovsem bylo treba pouzit prepinany attenuator s relatky , rekneme 4x tj. 16kroku.
Druha moznost je pouzit nejaky VGA zesilovac treba AD8337, coz je attenuator v integrovane podobe doplneny dvema OZ.
AD8337 ma sice take 16 krokovy utlumovy clen, ale jen 8x3dB, cili by musel byt doplnen jednim prepinatelnym odporovym Pi clankem 1/10.

Jak zjistim jake reseni je pro kvalitu vystupniho signalu (zkresleni , sum) vhodnejsi
1.  AD8021  -  4x relatky prepinane Pi clanky 1/2, 1/4, 1/10 , 1/100   -  AD8021
2.  AD8021  -  1x relatkem prepinany Pi clanek 1/10  - VGA AD8337

Jde mi o onformaci jake paramertry OZ jsou v danem pouziti rozhodujici a jak se budou scitat v oblasti sumu a zkresleni,
stejne tak jake chyby do retezce vnasi Pi clanek z relanych odprou a relatka samotna.

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8337.pdf
http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8021.pdf

Dekuji

Jiri Hutta