OT: Libre Office Draw

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Pondělí Březen 19 09:17:46 CET 2012

	Omlouvám se za OT, ale občas tu někdo vychvaluje OO nebo LO Draw, tak třeba mi poradí. Zkusil jsem v tom vytvořit menší schémátko (ne elektrické) a narazil na jeden problém:

	Některé spojnice si nepamatují kudy vedou a po uložení a opětovném načtení souboru změní trasu, resp. načtou se dobře, ale po nějaké úpravě (spolehlivě funguje třeba i Ctrl-A, Nástroje -> Seskupit) se překreslí. Zajímavé je, že když je porovnám, tak už si to pamatují a zůstanou, kde je chci mít, ale když kresbu uložím, zavřu a znovu načtu ze souboru, tak to zase zapomenou a při nejbližší vhodné příležitosti se rozsypou.
	Ukázkový soubor je na http://dl.dropbox.com/u/2021481/draw.odg, když se např. posune ten horní černý bod, tak ta horní lomená spojnice to najednou vezme oklikou.
	Domnívám se, že jí třeba vadí, že jí lomím moc blízko koncového bodu, ale nenašel jsem, jak jí to vymluvit. Dá se to nějak? Dělá to LO 3.5.0 i 3.5.1

	A pak ještě jeden dotaz. Dá se nějak udělat záchytný bod na spojnici? Občas potřebuji spojnici zapíchnout šipkou zboku do jiné, což sice jde, ale nedrží u sebe, takže když se pak jedna z nich posune, tak se to spojení rozpadne. Jde udělat tam malinký bod, ale je trochu vidět a navíc rozdělí tu hlavní spojnici na dvě, tak jestli to nejde nějak jednodušeji?

	Díky,

	Aleš Zíka
	http://results.cz