LCR meter - konstrukce

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 15 15:45:00 CET 2012

Tak toto je huste - a snad by to mohlo splnat predstavu o existujucom a asi aj vychytanom projekte s dostatocnymi ambiciami  (aj ked to nesplna moje predstavy o univerzalnosti, ale to teraz nechajme bokom).

V skratke, jedna sa o tri generacie "komunitneho" projektu meraca komplexnej impedancie, pricom RLC-3 vyzera, ze sa nedostal cez fazu plkov (ale nepozrel som vsetkych 100+ stran tych plkov (podrobne citat je to asi nemozne)).

Prve dve generacie su v principe podobne - procesor generuje sinus (pouziva sa niekolko frekvencii), ten je ofiltrovany (filter prepinany podla frekvencie) a privedeny na seriovu kombinaciu meranej impedancie (DUT, pripojenej stvorvodicovo) a prepinatelnej zataze. Meria sa komplexny prud aj napatie na DUT  prostrednictvom synchronnej detekcie pri 0 a 90 stupnoch.

Rozdiel je v detailoch prevedenia. U RLC-1 sa sinus generuje pomocou PWM priamo z procesora, a meria sa tiez priamo AD prevodnikom procesora, celkovo je zapojenie jednoduchsie. RLC-2 je velkorysejsie - generuje sa filtrovanim pravouhleho signalu v MAX293 a meria sa integracnym prevodnikom (?) ICL7135. Nepochopil som prepinanu cast delica v RLC-2, najma tu divne zapojenu spatnu vazbu, bol by som rad, ak by mi to niekto objasnil a nebolo treba prebruzdat 300+ stran diskuse... :-)

wek