LCR meter - konstrukce

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Březen 14 23:46:14 CET 2012

> [...]
> meranie niecoho konkretneho, len som chcel poukazat na to, ze merak s
> ambiciami musi pocitat s viacerymi metodami na meranie viacerych
> parametrov roznych realnych suciastok, ktore sa v praxi vyskytuju,
> pretoze si myslim, ze ambicie amatera by v tomto pripade nemali byt
> rovnake ako u "klasickych" merakov (t.j. absolutna presnost pri
> pomerne uzkej specializovanosti), ale skor v oblasti experimentovania
> a praktickej pouzitelnosti, k comu mi skor sedi vsestrannost a
> prepracovana ergonomia, aj na ukor absolutnej presnosti.

Původně jste - pokud se nemýlím - chtěl měřením svodu v obou polaritách
identifikovat elektrolyt a právě toho jsem se chytil. Ověřil jsem
prakticky (pravda, jen na jednom kusu...), že to není možné. Meřit svod
vyšším napětím (resp. výkonem) také není možné, protože opačnou
polaritou při průtoku významnějšího proudu ten elektrolyt zlikvidujete
nebo "nakopnete", minimálně bodově mu narušíte izolační vrstvu. Dostal
jste se ale v debatě úplně jinam, i když věcně vzato nemám námitky...

Mimochodem: v rámci objektivity jsem vzal svůj "běžný multimetr" a
zjistil, jak se chová při měření odporu. Máte pravdu, ideální proudový
zdroj to určitě není, ale má k mnohem němu blíž, než ke zdroji napětí ;-)

> Na toto budeme mat asi odlisny nazor uz natrvalo, a asi si ho
> navzajom neovplyvnime... :-)

Ale vždyť Vy jste taky minimalista, dokonce víc, než je zdrávo, viz ten
e-mailový klient ;-)

> [...]
> sa makcenov a dlznov, je asi blbost pouzivat len niektore z nich).

> Teda samozrejme v teorii ide vsetko. Ten dominantny klient, ktory
> (najma na konferu) pouzivam, je Ultrafunk Popcorn, ktoremu autor
> ukoncil vyvoj a ktory ma napevno kodovanie Western; ak mi ponuknete
> klienta s rovnakou funkcionalitou (t.j. minimalisticky POP3+SMTP
> klient, ktory maily neuklada lokalne a je maximalne neintruzivny v
> systeme), pripadne ak ho dokazete Vy alebo ktokolvek iny zmodifikovat
> (zdrojaky su zverejnene) tak, aby pouzival nejako nastavene
> kodovanie, tak sa velmi rad toho stareho vzdam... :-)

No a nešlo by se ho vzdát i bez toho? E-mailových klientů s možností
portable verze (z čehož plyne i to nezasahování do systému) je řada,
někteří jsou i výrazně menší než třeba TB. Minimalismus "vocaď až pocaď"...

Pravda, nevím, na čem to provozujete. Jestli je to PC-XT, pak bude každá
rada drahá ;-)

---
Jirka