Lokalizace polohy kabelu

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Březen 14 14:49:12 CET 2012

Dobrý den,

dostal jsem se do trochu prekérní situace. V budoucí koupelně jsem
zatáhl do drážek (Ytong) kabely CYKY3x2,5 a řízením osudu se stalo, že
polohu jednoho z těch kabelů nemám vyfotografovanou. Vím přibližně, kudy
vede, ale právě v těch místech potřebuji vyvrtat díry pro hmoždinky a
jsem si celkem jistý, že pokud to budu vrtat nablind, tak se do toho
kabelu trefím. Vrtat budu přes obklady, takže mě nenapadá, jak bych mohl
provést nějakou opatrnou mechanickou sondáž bez poškození obkladů.
Stavoval jsem se v Hadexu, kde jsem zkusil dvě celkem levné hledačky
(obě do 400 Kč), ale bohužel ani jedna z nich nenašla ani kabel CYKYLO
pod půlcentimetrem omítky. Vím, že existují i podstatně dražší
vehementy, které pravděpodobně i fungují, ale koupit nějakou Fluke
hledačku za 5kKč kvůli jednomu drátu se mi zrovna nechce.
Dovolím si tedy požádat o radu, kterak pozici kabelu pokud možno co
nejméně destruktivním a nejméně nákladným způsobem najít. Kabel je v
inkriminovaném místě veden vodorovně, stačí tedy zjistut jeho výšku nad
podlahou. K oběma koncům kabelu je přístup (v jiné místnosti). Jde kabel
o CYKY3x2,5, za keramickým obkladem v hloubce 40-50mm, zasádrovaný v
Ytongu. Dům je poblíž Ostravy. K dispozici mám multimetr a běžné domácí
nářadí, bohužel nejsem schopen zbastlit nic, co vyžaduje pájení, neb
tuto část výbavy mám hluboko v přestěhovaných věcech (popravdě ani
netuším, kde :-))
Děkuji za nápady.

JF