LCR meter - konstrukce

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Březen 14 14:20:32 CET 2012

> Predostieram, ze tato vetva debaty uz nema nic spolocne s praktickymi
> navrhmi pre pana kolegu Huttu.

Ale já myslím, že má, byť jsme se soustředili jen na polarizované
kondenzátory...

> Taketo praktizovanie ma najvacsi problem v tom, ze u bezneho meraku
> sa odpor meria "nejako"; tomu samozrejme zodpoveda aj "nejaky"
> vysledok, ked s tym nemeriate cisty rezistor.

A jak jinak než "ohmmetricky", tedy zdrojem ss proudu s omezeným napětím
(tak obvykle fungují ohmmetry v multimetrech) jste chtěl zjišťovat onu
správnou polaritu elektrolytu? Zdůrazňuju, že to ale takto nefunguje,
prostě v obou polaritách naměříte prakticky tentýž odpor. Jo, leda že
jste měl na mysli destruktivní DC měření, to pak ano, při dostatečně
tvrdém zdroji máte jako bonus k dispozici i vizuální a akustickou
indikaci ;-)

> Naopak, to je podla mna ukazka jednouceloveho zariadenia (resp.
> zariadenia s obmedzenym pouzitim), kde pri realizacii sa autor trocha
> samoucelne sebarealizoval v oblasti minimalizmu. Vysledok je sice
> obdivuhodny, ale asi ako sportovy rekord vs pohyb ako sucast zdraveho
> zivotneho stylu sirokych vrstiev spolocnosti. Mozeme o danej
> konstrukcii diskutovat ako moznom namete pre dalsiu "metodu" (t.j. co
> sa da vytlct z pulzneho "budenia" ako protiklad k "sinusovemu"), ale
> tadialto cesta k sirsie pouzitelnej konstrukcii nevedie.

Minimalismus je správná cesta (chcete-li něco konkrétního dokázat a ne
jen debatovat), to pochopíte až s věkem ;-) Přirovnání ke sportovnímu
rekordu mi tu silně nesedí, spíš bych řekl, že autor prostě jen ví, co
dělá a umí to.

Ad pulsní buzení: vždycky jsem byl vychováván k vědomí, že analýza v
kmitočtové a časové oblasti je duální (zaměnitelná, jak
chcete....nebazírujme na slovíčkách). Samozřejmě někdy je vhodnější ta,
někdy ona, ale myslím, že právě u RCL metru (možná spíš analyzátoru
impedance ;-) ) lze použít obě a mohou se vzájemně doplnit.

> [...]
>
> Podciarknute, zratane: 1. najprv treba prebrat prvky, ktore by sme
> chceli merat, a ich vlastnosti 2. potom treba zvazit, akymi
> metodikami sa tie vlastnosti daju charakterizovat 3. potom treba
> zvazit, ake metody pouzit (pricom zdoraznujem mnozne cislo) 4. velmi
> dolezita aj ked s radostou zabudana je aj ergonomia
>
> Sustredit sa na jednu metodu a pilovat ju do dokonalosti, a az potom
> skumat, na co by mohla byt vhodna, je podla mna nespravna cesta. Toto
> moze robit HP/Agilent a spol., a na ucely preco tie meraky oni robia
> je to dobre a spravne; ale tu je ten ucel iny.

Ano, souhlas, jenže tímto závěrem si poněkud protiřečíte. Je totiž právě
ve smyslu omezení "rozmachu", kdežto předtím jste uvažoval právě zcela
neomezeně (řečeno korektně ;-) )...

JO A PANE KOLEGO: NEŠLO BY KONEČNĚ NĚCO UDĚLAT S TÍM KÓDOVÁNÍM VAŠICH
MAILŮ VERSUS ARCHIV? Už jsem to (možná i víckrát) psal, teď zkouším
Unicode, uvidíme (pokud budete reagovat)...

---
Jirka