Re: Re: fázovací článek 90 stupňů pro kvadraturní VFO KV přijímače

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Úterý Březen 13 20:57:12 CET 2012

> Aha, DDS manie. :-)
> Proc nepouzit treba LTC6905 ?

Třeba že to šumí jako prase a teplotně ujíždí?

LTC6905
±20ppm/°C Temperature Stability
Timing Jitter: 7.2ps RMS at 170MHz

Oblíbený Si570 (spotřeba 100mA na 3V):
TA = –40 to +85 ºC: -50 až +50ppm.
Timing Jitter: 0.50ps max (12 kHz to 20 MHz)

DDS s rozumným krystalovým oscilátorem bude mít obdobné vlastnosti jako Si570, ale AD9834 bude jako každá DDS s omezenou přesností fázového akumulátoru a rozlišení ADC mít parazitní čárové spektrum. Pro jednodušší rádio to ale tak nevadí, protože čarové spektrum je velmi závislé na kmitočtu, takže často stačí uladit o 1Hz a parazitní příjem zmizí.

DDS má ještě obrovskou výhodu, že můžu třeba PSK31 či RTTY nebo jiné vícetónové radioamatérské digitální modulace (Contestia, Olivia, WSPR) modulovat přímo DDS, což taky pomocí mého software PocketDigi a rádia v krabičce od bonbonů Energit (stavebnice ATS-3b od Steve KD1JV) dělám.

Vojta Bubník