fázovací článek 90 stupňů pro kvadraturní VFO KV přijímače

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Březen 13 16:31:53 CET 2012

ano ano, presne takto to funguje len v teorii :-)
To moje tusenie je trochu oprete o skusenosti s presne rovnakym
problemom, ktory som sa snazil najprv vyriesit analyticky, potom som sa
na to vyprdol a pouzil kalibracnu tabulku. Vo vasej aplikacii to ale
nepojde.
Pred casom som riesil kalibraciu vektoroveho modulatora, ktory je
zalozeny presne na kvadraturnom hybride, nasobickach pre I a Q
komponenty a zlucovaci.
Chyba, ktoru som chcel numericky opravit bola v rade par jednotiek
stupna. Spominana teoria samozrejme funguje a pokial mate len jeden
zdroj chyby (povedzme ta fazova nevyvazenost) tak ju opravite. Cim su
tie dva vektory blizsie tym viacej nepresnosti a sumu do signalu zavadzate.
Bohuzial ma signalova cesta omnoho viac zdrojov chyb ako nevyvazenu
fazu. Tie najzakladnejsie su ze I a Q signaly mozu mat jednosmerny
offset a urcite budu mat rozdielnu aplitudu. K tomu si tiez mozete
postavit matematicky model, velmi zlozitym sposobom najst parametre
sustavy a skusit vypocitat korekciu. Inymi slovami idealny I-Q diagram
je kruznica sediaca v strede suradnicovej sustavy. V realnom svete
dostanete elipsu s posunutym stredom a este k tomu aj pootocenu.
V tom momente si poviete ze radsej postavite poriadny hybrid :-)
b.