LCR meter - konstrukce

Úterý Březen 13 13:20:35 CET 2012

Tak jsem koukal, že ten měřáček co jsem si udělal, na tom HW.cz ještě visí.
http://www.hw.cz/teorie-a-praxe/konstrukce/lc-metr-s-89c2051.html
I s těmi izostaty, které jsem tehdy už těžko hledal ve sklepě :-) Debata
se sice stočila úplně jinam, jasně že s tímhle nezměříte třeba ESR
elitu. Ale to jsem ani měřit nepotřeboval - když je elit starý, nafouklý
nebo dělá jiné problémy, vyměním ho a nebádám nad tím, jestli tam moh
ještě rok vydržet. U nového věřím tomu co píše výrobce a při návrhu
zapojení počítám s rezervou, aby to přežilo déle než záruku.
Kmitočet měření - čím dražší přístroj, tím vyšší kmitočet? No fajn,
tohle udělátko jede na cca 400 KHz a samosřejmě kmitočet se mění podle
toho, co měříte. Když chci zjistit jakou kapacitu má SMD kond, který
jsem zrovna vytáh z desky, nebo na kolik mám nastavený trimr místo
kterého chci dát pevnou kapacitu, změřím to snadno a rychle a víc od
toho nepotřebuju. Myslím že něco podobného od toho čekal i původní tazatel.

Anděl