MIT - co vsechno se tam musi vyplnit

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Březen 13 09:57:31 CET 2012

Pán dochtor, neříkám, že nahoře je plus, ale mínus, když to mají prohozené.
Oproti zvyklostem na kterých jsem vyrůstal, se zde značí směr napětí symboly
+ a -, za nás to byla šipka. Předpokládal jsem tedy, že ono záporné napětí
je zdůraznění toho že je to naopak. Přiznávám, je to deformace z praxe -
uhodnout co zákazník chce ne podle toho co říká, ale podle toho jak si to
myslí - a většinou to myslí jinak než co říká. Kdyby tam byl člověk, tak se
ho na toto rovnou zeptám, takhle jsem se zeptal tlačítkem Answer když mi to
nevyšlo. Teď už vím jak to oni myslí, takže se podle toho zařídím. Byl to
chyták na lidskou nelogiku. Nehledejte problémy tam kde nejsou.

----- Původní zpráva -----
Od: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>

Preco chytaky? Treba sa povzniest nad to ze v skole vas chcu nachytat
len aby vam ukazali ze ste nieco mensie. To je blbost, dobremu ucitelovi
zalezi na tom aby vas nieco naucil a zlemu je jedno ci sa nieco naucite
alebo nie, informacie vam dal.
V tych prikladoch ide o to aby ste sa naucili pracovat so zadanim. Na
zaciatku mate presne definovane ako vyzera zdroj a rezistor a tato
konvencia sa pouziva vsade. Ked zadaju napatie -5V tak to znamena ze na
svorke oznacenej + bude potencial o -5V vyssi ako na na svorke oznacenej
-. Velmi to zjednodusuje zostavovanie rovnic (vid. napriklad Kirchhofove
zakony).
Oprostite sa od toho ze 'tradicia je taka ze hore je vzdy plus' a
pozrite si tu schemu. Sme inzinieri, musime pracovat presne. A myslim si
ze prave to vas chcu naucit. Chytaky si pamatam len z diktatov zo
slovenskeho jazyka, technicke predmety nas nastastie ucili exaktne.
b.