Re: LCR meter - konstrukce

JB asrock70 na seznam.cz
Pondělí Březen 12 00:10:52 CET 2012

Nate pravdu, merici rozsah a merici frekvence jsou vedle presnosti hlavni technicke parametry.
Na druhou stranu v rade pripadu je cena jediny relevantni parametr a ostatni se ladi na ni :-)
Pojdme si to zkusit rozebrat.

Nejnizsi kategorie, meraky 100Hz-1kHz zpravidla meri jen zakladni parametry neumi ESR. Cenove radove desitky $
Lepsi kategorie, zvlada i 10kHz, vedle zakladnich parametru zvladne i veci jako ESR. Cenove radove stovky $.
Poloprofi i 100kHz, ale stoji jiz radove tisice $.
Profi, meri do stovek MHz ale za desitky tisic $.
Amaterske stavby jsou reseny ruzne, ale co jsem zatim videl koncili na 10kHz. Asi je zde nema cenu probirat.

Pred par lety jsem si pohraval s myslenkou na stavbu LCR 100-100/10-10 tedy
 F 100Hz az 100kHz impedance 10mOhm az 10MOhm.
Pokud by byl zajem muzeme si nastinit problemy na ktere jsem prisel a jiste se najde rada, ktere mi unikly.
Je to vsak spise na serial nez na jeden prispevek.

JB