Vysilac DO 433MHz.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Neděle Březen 11 20:58:15 CET 2012

Martin Hanek

Dne 11.3.2012 20:41, Jirka napsal(a):
> 1) závada nejspíš vznikla tak, že se Váš zdroj rozkmital "ode zdi ke
> zdi" a DO tak bylo napájeno mnohem vyšším napětím, než je oněch 12V.
> Není to tak? Pokud ano, měl byste s ním něco dělat, protože to zdroj
> může udělat kdykoliv znovu...
Myslim ze to zdrojem nebude, problem byl ve spatnem blokovani SC2262.
Zapomel jsem dodat, ze se mi to rozkmitalo i s olovenym akumulatorem
12V/1.3Ah pri pouziti napajecich vodicu cca 0.5m dlouhych. Jak jsem to
dal naprimo na svorky accu, tak to nedelalo (takto jsem na to vlastne
prisel). Po zablokovani tantalem uz nezalezelo na vodicich ani zdroji.

> 2) oscilátor je Colpitts, viz
> http://en.wikipedia.org/wiki/Colpitts_oscillator nebo
> http://sss-mag.com/pdf/saosc.pdf
>
> 3) kmitočtové "ujetí" bych moc nepředpokládal, frekvence je dominantně
> dána SAW. Pokud se "nakopnul" transistor, spíš bych to viděl na nižší
> výkon, posunutí prac. bodu apod. - ve spojení s použitou AM a určitým
> konkrétním kódem (povelem) by to třeba mohlo blbnout, ale to je jen
> spekulace. Mimochodem - nekmitá ten zdroj pořád, ale třeba s menší
> amplitudou?
Ted uz to zkousim jen s tou baterii na 12V. Podivne je, ze prestalo
fungovat jedno tlacitko na obou DO a zrovna to stejne. Ted uz nejde
jedno DO kompletne. Zkusim vymenit ty tranzistory.

> 4) "vyladit" to nejspíš nepůjde, leda že byste použil jinou anténu
> (třeba čtvrtvlnný prut) - nejlépe na obou stranách, ale tu byste zase
> musel přizpůsobovat. Nemyslím si, že byste disponoval třeba měřičem síly
> pole... Jistá možnost jak ověřit to, co DO vysílá, je koupě nějakého
> levnějšího přijímacího modulu na téže frekvenci (nabízí je různí výrobci
> a prodejci) a kontrola osciloskopem na jeho výstupu. V případě, že bude
> mít výstup pro S-metr nebo AVC, tak se dá i trochu experimentovat s
> vysílačem co se týče VF výkonu.
Mame v praci FM modul od Aurelu na 433MHz, ale potreboval bych spise AM
modul. Neco vymyslim.
http://www.enika.cz/download/soucastky/Rx-DFM-5V.PDF