slunecni boure?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Čtvrtek Březen 8 18:32:45 CET 2012

V poslednim cisle Spectra o tom pekne pisou vcetne te telegrafni udalost:
http://spectrum.ieee.org/energy/the-smarter-grid/a-perfect-storm-of-planetar
y-proportions
JM
P.S. Ma to 5 stranek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, March 08, 2012 5:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: slunecni boure?

Zdravim,
  ja jsem cetl clanek o tom, jak si nekdy v 19. stoleti pohrala tato boure s
telegrafem. Autor - operator toho telegrafu popisoval, ze napred se zacalo
cukat pisatko, pak to pry sycelo a chrcelo, zacalo se kourit z civky
elektromagnetu, pak z toho slehaly jiskry a pak telegrafni stanice lehla
popelem, sotva stacil utect. To vse za jasneho nebe bez jedineho priznaku
bourky, zato vsak byla pry polarni zare :-).
  Bohuzel to bylo jeste na papire, kdyz jsem byl kluk, a opravdu uz nevim
zdroj.
  Zdravi Pavel

>>> www.astropis.cz/archive/1497.download?dry_session=fe7bea492c1711efd1