Kam to ta veda dneska dopracovala

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Březen 8 13:56:43 CET 2012


Jasne, ze to je primitivni priklad, ale presne tohle me na tom kurzu na prvni pohled zaujalo. Zasadni rozdil mezi vyukou na MIT a na vetsine predmetu treba u nas ve skole je ten, ze tam donuti cloveka si to proste realne spocitat (a zcela zapomente na "hezka skolni cisla" nebo zlomky, ktere se nakonec pekne proti sobe vykrati). Proste musite sednout a sestavit si tu soustavu rovnic a pekne na papiru si ji ruco vyresit a nekam naklofat vysledky (u tohoto prikladu se to dalo resit i rychlejsimi usudky, protoze chteli jen ciselne hodnoty, ale u jinych vyzaduji zadani koeficientu napriklad ve tvaru pomerne kosateho zlomku). Je to trivialni, na skole jsem to probiral ale pochopitelne po 20 letech praktickeho nevyuzivani to cloveku nejaky cas zabere, nez se zase zpetne zorientuje. Proste tam donuti cloveka na tom ty hodiny odsedet, ne si jen behem vteriny rict "jo tomuhle rozumim a vim, jak BY SE TO pocitalo". 
K vysledku BYCH dosel tak a tak se tam proste nebere. 

Ukaz korektni vysledek - mas body. Neukazes? Mas tam treba jen spatne znamenko, protoze jsi MYSLEL, ze ten zdroj je na tom obrazku obracene? Hmm smula, za tohle body nedostanes.

Jakub Serych
 
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Martin Moštěk
> Sent: Thursday, March 08, 2012 9:50 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: Kam to ta veda dneska dopracovala
> 
> Aha chybka :-),
> počítal jsem to v hlavě 1,5/3 je fakt 0,5 :-), ale principiálně to odpovídá látce z
> fyziky  8. třídy.
> Martin.
> 


Další informace o konferenci Hw-list