Raspberry Pi

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 8 13:10:37 CET 2012

On Thu, Mar 08, 2012 at 01:02:23PM +0100, Pavel Kadečka wrote:

> Žádný výrobce se svým zbožím nezavděčí všem zákazníkům. Tu destičku
> nějak navrhli a měli za cíl, aby to bylo malé a přitom funkční.

No, jenze tady u toho mam pocit, ze to navrhli obzvlast blbe
a ze se to dalo lip.

> Zřejmě daň za miniaturizaci, víc pinů zabere víc místa, navíc vám

Nikdo se je neprosi, aby to bylo tak male ;-). Staci, kdyz to bude
levne.

> stačí 4 signály, někdo by chtěl plný UART nebo rovnou s konektorem
> canon-9. Má to USB, tak snad tam půjde připojit převodník USB/RS232,
> ne?

A proc zbytecne pripojovat prevodnik, kdyz uz to UART ma?
Navic, to USB by se muselo pripojit kabelem, takze nepujde udelat
rozsirujici deska pripojitelna jako sandwich...

> Kompozitní video je jedno z nejuniverzálnějších rozhraní, i Blu-ray
> přehrávače ho mají, přestože pomocí něj nejde zobrazit full HD
> rozlišení a zřejmě pomocí něj nikdo nebude připojovat přehrávač k
> televizi, když je vedle HDMI. IMHO je to taková záloha, když nebude
> nic fungovat, tak tohle by mělo i když třeba nějak omezeně se sníženým
> rozlišením obrazu apod.

Ale vzhledem k tomu, ze tomu chybi spousta daleko dulezitejsich veci
mi pripada mit tam "zalohu" jako trochu drahy spas...

> To už by mohlo být na pinových lištách úplně všechno i HDMI a ethernet ;)

HDMI by mohl mit problemy kvuli velkym prenosovym rychlostem, ale
jinak by se mi to tak libilo asi nejvic ;)

> Zřejmě je ten ethernet konektor + ethernet trafo jedna součástka.

A?

> Když se tady deset lidí vyjádří k tomu, co by chtěli, aby to mělo nebo
> naopak co by chtěli, aby to nemělo, budete mít nakonec deset různých
> destiček ;)

No, to je jasne, ale na druhou stranu, kdyz bych se snazil delat
takovouto desticku pro "masy", tak se ji zkusim udelat co mozna
nejuniverzalnejsi a tady mam pocit, ze proste si vybrali neco,
co se jim libilo a ostatni maji smulu... :-(

Jabber: butrus at jabbim.cz