Raspberry Pi

Čtvrtek Březen 8 13:02:23 CET 2012

2012/3/8 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:
> Mno, ja si mezitim procital trochu dokumentaci a diskuzni fora a
> tak trochu jsem zklamany - mam pocit, ze se z toho teda dalo vytriskat
> kapku vic. Napr.: ten audio vystup, co tam je, je obyc PWM, doplnene
> o trochu bizuterie, takze nic moc kvalita. Aby ale ten signal radeji
> vyvedli na pinovou listu a nechali tak rozumnou moznost, aby si clovek
> mohl dobastlit neco kvalitnejsiho, to ne.

Žádný výrobce se svým zbožím nezavděčí všem zákazníkům. Tu destičku
nějak navrhli a měli za cíl, aby to bylo malé a přitom funkční.

> Navic, v beta verzi bylo jeste vyvedene I2S, to ted vzalo za sve.
> Taky skoda, ze napr. z UARTu maji vyvedeno jenom Rx a Tx, ale ne
> RTS a CTS, takze kdyz clovek potrebuje spolehlivou komunikaci, tak ma
> smulu.

Zřejmě daň za miniaturizaci, víc pinů zabere víc místa, navíc vám
stačí 4 signály, někdo by chtěl plný UART nebo rovnou s konektorem
canon-9. Má to USB, tak snad tam půjde připojit převodník USB/RS232,
ne?

> Taky nechapu, k cemu je tam RCA konektor, to IMHO bude pouzivat
> tak 5% lidi.

Kompozitní video je jedno z nejuniverzálnějších rozhraní, i Blu-ray
přehrávače ho mají, přestože pomocí něj nejde zobrazit full HD
rozlišení a zřejmě pomocí něj nikdo nebude připojovat přehrávač k
televizi, když je vedle HDMI. IMHO je to taková záloha, když nebude
nic fungovat, tak tohle by mělo i když třeba nějak omezeně se sníženým
rozlišením obrazu apod.

> Stejne jako by mozna bylo moudry nechat USB radsi
> na pinove liste, at si s tim lidi poradej, jak chtej.

To už by mohlo být na pinových lištách úplně všechno i HDMI a ethernet ;)

> Taky ethernet mohl mit vyvedene piny na "pasivni PoE", napajeni
> mohlo byt lip udelany a spousta dalsich veci.

Zřejmě je ten ethernet konektor + ethernet trafo jedna součástka.

> Prijde mi skvele, ze se nekdo do neceho takoveho pustil a rad
> bych si taky nejaky ten kousek poridil, ale prave me mrzi tyhle
> nedotazenosti (a zbytecnosti), ktery cloveku spis zneprijemni zivot,
> pokud by k tomu chtel dodelat nejaky svuj bastl...

Když se tady deset lidí vyjádří k tomu, co by chtěli, aby to mělo nebo
naopak co by chtěli, aby to nemělo, budete mít nakonec deset různých
destiček ;)

Pavel Kadečka.