Kam to ta veda dneska dopracovala

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Čtvrtek Březen 8 09:37:30 CET 2012

To snad jde i bez kalkulačky, kupecky, ne ???

3 Ohmy, 1.5V, tedy žárovka bere 0.5A.

Jestliže naprázdno jsou 2V, a při zatížení 0.5A tam má být 1.5V, tak
paralelní kombinace odporů děliče je 1 Ohm.

6V zdroj, 2V naprázdno, to máme na odporech poměr 2:1.

Kdyby měl dělič 2 a 1 Ohm, bude mít vnitřní odpor 2/3 Ohmu. Ale on to má být
1 Ohm. Tak to o třetinu zvedneme a dostáváme 3 Ohmy a 1.5 Ohmu.

Kontrola:
Naprázdno:
6*1.5/(3+1,5)=2, Hurá !

S járovkou: