Jak vypajet dlouhou dvojitou pinovou listu?

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Březen 7 16:33:09 CET 2012

Pouzivam na to dve metody:
1, uchytit dosku do zveraku a potom piny po jednom ohrievat a
vytahovat. Tahat ich treba tenkymi kliestami (a vacsou ako malou
silou), nie pinzetou, pretoze treba "pretiahnut" pin aj cez ten plast,
ktory ale trochu povoli pri ohriati pinu spajkovackou.
2, velmi pomaly a opatrne ten cierny plast vytiahnut cez piny pinovej
listy. Teda najprv tenkymi, potom hrubsimi skrutkovacmi podpacovat
plast pinovej listy a on sa pomalicky zdvihne od plosneho spoja az sa
ho zbavite uplne. Ziadne hrube nasilie. Potom pred Vami zostane holy
dvojrad pinov, ktore pinzetou a spajkvoackou po jednom vyberiete.

Obe metody vyuzivaju to, ze ten kolik v plaste velmi nedrzi. Ak si
vezmete nezapajkovanu pinovu listu, tie piny sa odtial daju tahat aj
prstami, resp. pomerne jednoducho kliestami.
To, co znamena vacsia ako mala sila v metode 1 a ako treba cierny
plast vypacit v metode 2 je otazkou cviku, nacvicoval som to na
pinovych listach zo starych IDE radicov a nejakych motherboardoch.

J.S.