Opet elektroinstalace na aute

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Březen 6 12:03:23 CET 2012


Ta regulace je čistě ruční, nebo tam je nějaká zpětná vazba (podle toho 
vývodu pro termostat)?

Jestli jde o ruční regulátor, udělal bych tak 100 Hz PWM s 555 a 
MOSFETem, k motoru samozřejmě antiparalelní dioda. 555 lze řídit napětím 
do vývodu 5, získá se tak střída 0 - 100%, i když se poněkud mění i 
základní kmitočet.

Příp. lze postavit PWM s dvojitým OZ (první jako generátor trojúhelníku, 
druhý jako komparátor pro ten trojúhelník s regulačním napětím coby 
referencí => opět z něj leze PWM se střídou 0-100%) a k němu zase MOSFET.

Moc rušit by to nemělo (základní frekvence bude nízko), příp. by asi šlo 
poněkud zešikmit hrany RC členem do G MOSFETu (tak, aby se ohříval ještě 
snesitelně).

Samozřejmostí jsou ochrany (transil, C), resp. stabilizované napájení 
pro 555, ev. transil i pro MOSFET (dle typu a odolnosti).

V obou případech jde o triviální, klasické, vždy snadno opravitelné 
zapojení.

---
Jirka

> Tak se mi opet zadarilo...
>
> Rano namrzle okno, takze jsem oskrabal a aby se nemlzilo zevnitr tak
> vetrak naplno. Vse ok. Popojel jsem kus ke skolce a zhasnul motor z
> naplno pustenym vetrakem.
>
> Nepamatuji si, ze bych to takhle nekdy delal a uz pri chcipnuti motoru
> jsem si rikal, jestlipak tam francouz dal neco na osetreni te energie
> dobihajiciho motoru.
>
> No zjistil jsem to hned za deset minut - vetrak nesel. Ani tuk.
>
> Podarilo se mi najit schema viz priloha. Priznam se, ze netusim jak ten
> regulator funguje - mohl by mi to nekdo osvetlit. Regulacni prvek je bud
> potenciometr a nebo prepinac s odporovou siti.
>
> Chapu, ze rele tam je aby zrejme pri maximalnim vykonu premostilo
> tranzistory. Mozna to je take to proc to shorelo (a neni to vyjimecny
> stav podle citroenackeho fora) - ze rele odpadne a cely vykon motoru se
> napere do tranzistoru - jsou to PNP darlingtony FW26025A1, ktere maji
> mit integrovanou ochrannou diodu, ale zrejme toho je na ni asi moc.
>
> Nasel jsem nejakou nahradu, ktera by tam snad mela jit MJ15004G - neb
> ten uvedeny 2N6031/2N6030 a ani original jsem nenasel u beznych prodejcu.
>
> Jak ten regulator prosim pracuje - nejak netusim jak se na tu ridici
> cast dostava kladne napeti.
>
>
> --
> Radek Vicek
>
> ------------- další část ---------------
> A non-text attachment was scrubbed...
> Name: citroen ventilator.png
> Type: image/png
> Size: 33805 bytes
> Desc: [žádný popis není k dispozici]
> URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20120306/f00bd73a/attachment-0001.png>



Další informace o konferenci Hw-list