Opet elektroinstalace na aute
RV
vicek.radek na cpost.cz
Úterý Březen 6 09:47:11 CET 2012
Tak se mi opet zadarilo...
Rano namrzle okno, takze jsem oskrabal a aby se nemlzilo zevnitr tak
vetrak naplno. Vse ok. Popojel jsem kus ke skolce a zhasnul motor z
naplno pustenym vetrakem.
Nepamatuji si, ze bych to takhle nekdy delal a uz pri chcipnuti motoru
jsem si rikal, jestlipak tam francouz dal neco na osetreni te energie
dobihajiciho motoru.
No zjistil jsem to hned za deset minut - vetrak nesel. Ani tuk.
Podarilo se mi najit schema viz priloha. Priznam se, ze netusim jak ten
regulator funguje - mohl by mi to nekdo osvetlit. Regulacni prvek je bud
potenciometr a nebo prepinac s odporovou siti.
Chapu, ze rele tam je aby zrejme pri maximalnim vykonu premostilo
tranzistory. Mozna to je take to proc to shorelo (a neni to vyjimecny
stav podle citroenackeho fora) - ze rele odpadne a cely vykon motoru se
napere do tranzistoru - jsou to PNP darlingtony FW26025A1, ktere maji
mit integrovanou ochrannou diodu, ale zrejme toho je na ni asi moc.
Nasel jsem nejakou nahradu, ktera by tam snad mela jit MJ15004G - neb
ten uvedeny 2N6031/2N6030 a ani original jsem nenasel u beznych prodejcu.
Jak ten regulator prosim pracuje - nejak netusim jak se na tu ridici
cast dostava kladne napeti.
--
Radek Vicek
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: citroen ventilator.png
Type: image/png
Size: 33805 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20120306/f00bd73a/attachment-0001.png>
Další informace o konferenci Hw-list