Opet elektroinstalace na aute

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Březen 6 09:47:11 CET 2012

Tak se mi opet zadarilo...

Rano namrzle okno, takze jsem oskrabal a aby se nemlzilo zevnitr tak
vetrak naplno. Vse ok. Popojel jsem kus ke skolce a zhasnul motor z
naplno pustenym vetrakem.

Nepamatuji si, ze bych to takhle nekdy delal a uz pri chcipnuti motoru
jsem si rikal, jestlipak tam francouz dal neco na osetreni te energie
dobihajiciho motoru.

No zjistil jsem to hned za deset minut - vetrak nesel. Ani tuk.

Podarilo se mi najit schema viz priloha. Priznam se, ze netusim jak ten
regulator funguje - mohl by mi to nekdo osvetlit. Regulacni prvek je bud
potenciometr a nebo prepinac s odporovou siti.

Chapu, ze rele tam je aby zrejme pri maximalnim vykonu premostilo
tranzistory. Mozna to je take to proc to shorelo (a neni to vyjimecny
stav podle citroenackeho fora) - ze rele odpadne a cely vykon motoru se
napere do tranzistoru - jsou to PNP darlingtony FW26025A1, ktere maji
mit integrovanou ochrannou diodu, ale zrejme toho je na ni asi moc.

Nasel jsem nejakou nahradu, ktera by tam snad mela jit MJ15004G - neb
ten uvedeny 2N6031/2N6030 a ani original jsem nenasel u beznych prodejcu.

Jak ten regulator prosim pracuje - nejak netusim jak se na tu ridici
cast dostava kladne napeti.

--
Radek Vicek