Pajka pro rucni pajeni ROHS

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Neděle Březen 4 08:34:08 CET 2012

kdyz to jinak nejde...
byli pred lety na seznameni s bezolovem v ABETEC_u . s necim nas seznamili, jako ze je
kriticky rozhah teplot pajedla, proste je potreba vetsi vykon + rychla regulace, aby se
behem pajeni spravne rychle rozpustilo tavidlo atd. pak tam byla moznost "nariznuti"
cinu, aby tavidlo stihlo prikrejt ten cin az po pajeni pod dusikem. vsechno to byl
jeden velkej opruz. pak jsme si mohli ke vsemu sednou a vyzkouset(kombinace masinek + dratu). to nejdrazsi(dusik)
se podobal olovu, pak uz to byla bida.
podle me to proste jen nalezeni spravnyho "dratu" nevyresi ..
nastesti jsme zatim ve skupine "olovo" :-).
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Saturday, March 03, 2012 12:50 PM
To: HW-news
Subject: Re: Pajka pro rucni pajeni ROHS

Bohuzel dost nutne, jedna se o maloseriovou vyrobu mimo "vyvolene" obory, tedy neni to ani automotive, letecky prumysl, ani zdravotnictvi. Jedna se o radove desitky kusu v seriich, je to presne takove mnozstvi, kdy se to jeste nevyplaci nechat nekomu osadit, uz jen proto, ze se zarizeni modifikuje podle pozadavku zakazniku.

Vic o tom asi nereknu, neni to "moje", ja jen zjistuju, jak to delat, aby to bez uzardeni sneslo nalepku ROHS. Ze mne prace s bezolovem zrovna nejak extra netesi je uz jina vec, ale jinak to nejde.

Pavel Kutina