Vlasrni USB zarizeni na routeru Tp-link WR1043ND

Petr Tošovský PetrTos na altopro.cz
Sobota Březen 3 07:02:34 CET 2012

Zdravim.
Mam v planu si udelat rozsireni routeru Tp-link WR1043ND tak, abych s nim mohl ovladat dva digitalni vystupy a jeden vstup. Do routeru primo hardwarove zasahovat nechci, takze bych rad vyuzil jeho USB port. Rikal jsem si, ze bych u te prilezitosti zkusil poprve pouzit MCU PIC, dival jsem se na radu PIC18F. Predstava je takova, ze se k routeru pripojim terminalem a pomoci nej budu schopen precist stav vstupu a nastavit vystup.
Moje otazka je, jaky zvolit rezim USB zarizeni, aby to na strane routeru, kam je problematicke cokoliv nahravat a nebo snad i pro nej neco programovet, bylo co nejjednodussi. Vidim to na tri varianty:
1. USB HID zarizeni - pokud jsem tomu spravne porozumnel, tak nebude potreba resit ovladac, ale asi bude problem s ovladanim, primo pres terminal se nejspis ovladani realizovat neda bez nejakeho vlastniho softwaru v routeru.
2. Vytvorit virtualni COM port - software v routeru netreba, ale nevim zatim jak to je s ovladacem, nejspis se bude muset instalovat, netusim ani jak. Sem by asi spadalo pouziti nejakeho FTDI cipu, problem s nutnosti ovladace ale zustava.
3. Uplne vlastni typ zarizeni - nutnost ovladace i ovladaciho softwaru, zbytecne narocne.

Mohl by mi nekdo poradit jakou cestou se vydat a pripadne i poskytnout nejaky ukazkovy projekt pro PIC18F s ovladanim pres USB z Linuxu? Na webu se toho vali spousta, nasel jsem toho dost, ale necham si poradit, nez se do toho pustim sam. Rikam si, ze to uz nekdo musel urcite resit.
Je to jen domaci projekt, takze nic urgentniho. Jaky bude pouzit MCU je mi celkem jedno, jen jsem si rikal, ze se priucim neco noveho.
Toz tak. Predem dekuji vsem, kteri si to aspon precetli.

Tosa