Pajka pro rucni pajeni ROHS

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Březen 2 16:44:05 CET 2012

Jeste vstoupim do rozbourene diskuse  :)

Mel jsem moznost si vyzkouset Stannol HS10, coz je Sn95Ag4Cu1 a pripadalo mi
to tvrde a celkove velice neprijemne na praci, chce to tavidlo, a to hodne
tavidla. Zadne velke nadseni, ba naopak.

Kdyz jsem zacal koukat po bezolovu, zjistil jsem, ze jsou dva hlavni proudy -
Jeden ma slozeni podobne tomu Stannolu, tedy cin, stribro a med, druhy ma jen
cin a med (mozna jsou i dalsi, alespon mam ten dojem ze jsem nekde cetli o
indiu, galliu - ale mozna si to jen s necim pletu, takovou slitinu jsem zatim
nenasel).

Na to, abych experimentoval, je to kapku draha zalezitost, tusite nekdo, co
ovlivnuji jednotlive prvky ve slitine (jen shrnuti, jako "cim vic stribra, tim
mesni merny odpor, ale vyssi krehkost" - alespon tak nejak si to predstavuju).

Diky.

Pavel Kutina