STAV: EPS, kalkulace prostupu tepla

Roman Vostřel vostrel na lit.cz
Čtvrtek Březen 1 20:12:23 CET 2012

Stejně nejvíce tepla uteče napojením kolem oken. Na stěně může být
klidně 20cm, ale v oknech nedáte skoro nic a snažení je nanic. V práci
mám koupenou infrakameru a trochu jsem ted v zimě prošel pár domů. Na
stěne bez zateplení 44cm duťáky r.v. 2000, jsou při -20 vidět i  spáry,
při zatepleni i 7cm už jsem nenaměřil významný rozdíl proti stropu s
40cm vaty. Problém jsou detaily kolem oken a různá napojení balkonu,
střechy, traverzy ve stropech,napojení na základy. Překvapilo mě, že
stará špaletová okna s dobře zatmeleným sklem a těsněním v křídlech na
tom byla lépe, než moderní xkomorová eurookna. Těch 7 cm nejde dodatečne
zateplit.