princip laser dalkomeru BOSCH DLE 70

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Čtvrtek Březen 1 17:13:34 CET 2012

Toho jsem se bal.
Mel jsem na to zalusk pro mobilniho robota tak zase nic :)
J.V.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of František Burian
Sent: Thursday, March 01, 2012 1:25 PM
To: HW-news
Subject: Re: RE: princip laser dalkomeru BOSCH DLE 70

Zdravim konferenci,

Bosch DLE50 je super pristroj. Reverzovali jsme protokol abysme se dostali k
merenym datum.

Uvnitr je mechanicke cosi co je v opticke ceste a behem mereni se to otevira
a zavira, soude dle zapojeni na prijimaci diodu (clonka pro kalibraci
teplotniho sumu diody?)

Zapojeni je velmi jednoduche, uvnitr je atmel (nejaka mega), ktera ma
vyvedeny UART na ladici nozky na spodni strane.
LCD displej je primo buzeny tim atmelem, je to segmentova matice. Na UARTu
se nam nepodarilo dostat ven ani bajt. Pouze pri nekterych sekvencich
pristroj "vytuhl".

Pro mereni vzdalenosti je pripojeny asfaltovy flek, ktery ma primo pripojenu
laserovou diodu a prijimaci diodu. Prime mereni osciloskopem na spojich k
diode neodhalilo zadny "znamy" signal. Asfaltovy flek komunikuje s atmegou
po SPI docela zive a vypada to ze behem mereni nekolikrat zmeni konfiguraci
toho asfaltoveho fleku.

Zadny byte preneseneho slova po SPI nejak proporcionalne nekoreluje se
zobrazenym vysledkem, takze ocividne ta atmega provadi nejakou matematickou
analyzu dat, ktere probehly po SPI. Dal jsme se timto nezabyvali s tim ze
pouziti je pro nas nevhodne.

DL50 jsme meli tez rozebrany. Tam misto asfaltovaneho fleku je normalni
zakaznicky integrovany obvod s oznacenim ktere se neda dohledat. (nemam ho u
sebe, kdyby bylo potreba dejte vedet)

S pozdravem,

  Ing. Frantisek Burian

< ------------ Původní zpráva ------------ < Od: Kubat Tomas
<tomas_k na comap.cz> < Předmět: RE: princip laser dalkomeru BOSCH DLE 70 <
Datum: 01.3.2012 11:38:17 < ----------------------------------------
< nebude to spis zrdcatko, nez relatko ?
< t.
< p.s. mam DL 50 a je to nepostradatelnej pomocnik pri staveni v
"jedno_cloveku", < super.
<
< ________________________________
<
< From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf < Of Jiří Vojtek < Sent: Thursday, March 01, 2012 11:23 AM < To:
'HW-news'
< Subject: princip laser dalkomeru BOSCH DLE 70 < < < < Mel jsem nedavno
moznost pouzivat subj. A byl jsem unesen.
<
< Mate nekdo tuseni jak to funguje?
<
< Zaujalo me, ze pri mereni tam zjevne zacvaka relatko.
<
< Docela by me zajimalo jestli to meri v pomoci faze, nebo opravdu podle
doby < letu.
<
< J.V.
<