Odporova rezacka na EPS - zatepleni baraku?

Čtvrtek Březen 1 14:23:46 CET 2012

Lepení polystyrénu bez kotvení je možné pouze pokud máte odpovídající
(podle nějaké specifikace " áčkový" ) povrch. Mezi povrchy třídy A patří
třeba beton bez nátěrových hmot, ale určitě né staré cihly případně s
omítkou. Nejde o to jestli to rukou neutrhnete, jde o to jestli to při
střídání teplot (-20 až +70 na jižní stěně) neutrhnou dilatace toho
polystyrénu. A ty síly jsou pořádné.
Pokud chcete polystyrén řezat slušnou rychlostí, zapomeňte na železný
drát. Aby měl rozumnou teplotu při řezání, měl by mít "naprázdno"
teplotu kdy už temně žhne (cca 600 st.C?). Kupte si kanthal, snese na
vzduchu 1200 st.C. Když vám po drátu poteče kapka polystyrénu a chytí,
je ta odolnost akorát :-) Já jsem to řezal tímhle
http://www.gme.cz/odporove-draty/rg-odp-kan04-p653-023/
Udělat řezačku není problém, jen je potřeba dodržet pár věcí.
1. Drát má dilataci, takže když ho dole k desce chytíte na pevno, nahoře
to musí pružit. Na 20 cm je to možná 1-2 cm.
2. Dole kde drát prochází deskou, nemůže k němu vzduch a tam se žhaví
nejvíc. Smotejte do dvojitý, ten druhý by měl končit kousek pod povrchem
desky.
3. Nesnažte se ho letovat :-) já jsem použil vnitřky z řadových svorek.
Prohlídněte si obrázky - pro inspiraci. Samosřejmě netvrdím, že by to
nešlo vymyslet líp :-)) ale řezačka se natolik zalíbila zedníkům, že už
jí nemám.
http://vaelektronik.cz/dum/polystyren.html

Anděl