Linux filesystem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Červen 29 10:50:18 CEST 2012

Zdravím,

> Protoze se tu casto řeší liňux, dovoluji se dotazat, zda by nekdo dokazal pomoci s připojením compressed romfs pod windows (resp. ma osobne otestovány nejaky driver), nejako trivialne...

Jo ták :-). Protože se řeší linux, zeptáme se na windows :-). Bohužel, to tedy nevím :-).

> Pripadne mam live DVD back track linux, tak jestli by to šlo pripojit v nejhorsim do nej, pak by me zajímala syntax...

No tady by to mělo být obyčejné "mount -tromfs /dev/xxx /kam", kde xxx představuje fyzické zařízení a kam je mountpoint (třeba /mnt nebo nějaký jiný adresář).

> Je ale mozne ze v fs budou prava jen pro ownera napr 1111 a já nevim zda to je prepsat?

Když budete root, je jedno, jaká práva na tom FS budou. Ale tuším, že romfs ani žádné UID/GID vnitřně nepoužívá, takže tam bude asi pak vidět nějaký default. Rovněž pozor, je to read only, přímo přistupovat do romfs na zápis nejde, muselo by se to vykopírovat do běžného fs (ext4 apod.), udělat patřičné změny a pak pomocí utility genromfs nebo podobné zase romfs vytvořit.

Zdraví Pavel