OT - Utajovani patentu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červen 28 17:20:39 CEST 2012


A to je to o cem tu mluvím - odebrání tepla okolnímu prostredí.

Dobre, tedy neríkejme tomu domnelému katalyzátoru katalyzátor, ale látka, 
která stepí vodu ttím ze odebírá teplo okolnímu porstredí. Nemusí to být 
jednoduchý proces tak jak jsem ho prezentoval (naliju/ochladí se dotycné 
zarízení a rozstepí vodu), muze být i slozitejsí "pres neco", viz ten 
príklad se slunecní draslíkovou plynárnou - tam se deje to samé, jen.za 
vysokých teplot.

Chladic u normálního auta stihne predat nekolik desítek kW tepelného výkonu 
vzduchu pri teplotním rozdílu dejme tomu 50stC. Takze podobný (vetsí) 
chladic by zase sbíral teplo a ohríval tak toto zarízení.

Je nejaký chemicko fyzikální zádrhel, kvuli kterému by toto nemohlo fungovat 
za nízkých teplot treba od 0stC nahoru, poprípade se slanou vodou jeste 
níze?



----- Puvodní zpráva ----- 
Od: "Snail Instruments" <snail na snailinstruments.com>

>Auto na vodu lze, jen je tøeba mít vhodný studený katalyzátor.

Ktery ovsem v principu neexistuje, nebo nemuze
delat to, co si predstavujete. Katalyzator
chemicky dej pouze urychluje, ale nemeni
rovnovazny stav chemicke reakce. Za normalni
teploty je rovnovaha v reakci 2 H2 + O2 -> 2 H20
posunuta vyrazne ve prospech vody. (Pokud by tomu
tak nebylo, veskera voda by se za ty ctyri
miliardy let uz rozlozila na kyslik a vodik.) Se
zvysujici se teplotou se rovnovaha posunuje ve
prospech vodiku a kysliku, ovsem tento chemicky
dej spotrebovava energii (zde tepelnou). A
spotrebuje uplne stejne mnozstvi tepla, kolik se
ho uvolni pri spalovani vodiku a kysliku (za idealnich podminek, v realu 
mene).




Další informace o konferenci Hw-list