Rychly citac (GPS normal)

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Čtvrtek Červen 28 14:37:39 CEST 2012

Hmmm asi mi stále něco uniká. Mě to stále připadá stejné jako princip který je použit v mém normálu. Já při nastavení, které teď mám dolaďuji OCXO jednou za 256s. Tedy průměr z 256 vzorků 1PPS. Ovšem autor doporučuje mnohem delší časy průměrování. Mě delší časy neumožňuje mizerné OCXO.
Vy vynásobíte 10x ten řízený oscilátor, takže vynásobíte 10x i chybu a tento signál považujete za přesnou referenci kterou samplujete původní 1PPS. Z výsledků takového měření pak průměrujete a generujete svůj přesnější 1PPS. Posle mě je výsledek stejný jako u mého normálu a závisí prostě na počtu zprůměrovaných 1PPS vzorků. Navíc bych se při samplování na vysokých kmitočtech a generování vlastního signálu obvával zanášení dalších chyb díky jitteru který tam vnáší každý obvod který do zpracování signálu vstupuje. Abychom si rozumněli - já nezpochybňuji že tak získáte 1PPS signál s menším jitterem. Ovšem jeho přesnost je odvozena od přesnosti 10MHz normálu takže střed odchylek už není přesně 10MHz (Odvozený z cézia) ale je dán aktuálním kmitočtem normálu. Aby byl přesnější, musíte průměrovat stejně dlouho jako já takže v tom nevidím žádnou výhodu. Leda, že je pro Vás účel toho co děláte přesný 1PPS signál a ne normál 10MHz.
Ale jak říkám matematika zrovna není moje silná stánka a asi mi něco uniká.

	Martin.