Bocnik na 200 kA/us

Čtvrtek Červen 28 14:20:20 CEST 2012

Při odporu 1mOhm a proudu 200KA tam bude 200V. Myslím že to se dá. Ale
kdybych tohle měl dělat já, to koaxiální uspořádání bych se smažil
maximálně uživatelsky zjednodušit. Vzal bych bočník co má odporové dráty
ve dvou řadách a ve středech jeho čel bych vyvrtal dírku. Snímací drát
(střední vodič z koaxiálu) bych protáhnul tou dírkou, aby šel přesně
středem bočníku. Na jednom konci připojit ten živý konec (no dobře tak
přes 50 Ohm odpor), na druhém stínění. Pokud tam ještě nějaké zákmity
budou, zkorigovat na konci kabelu nějakým RC článkem. Samosřejmě netahat
ten kabílek daleko, ale do stíněné krabičky hned vedle, spojené s
"uzeměným" koncem bočníku. Protože i to už bude na trochu jiném
potenciálu, na kabílek bych navlíknul kus feritu - pro jistotu.
Anděl