Bocnik na 200 kA/us

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Červen 28 12:41:00 CEST 2012

 28.6.2012, 12:28:33

Pouziti mezikruzi nebo i kruhu, kde je jedem vyvod uprostred a druhy
na okraji je zajimava myslenka, ktera by snad mohla byt i resenim
problemu, ( me teoreticke znalosti bohuzel k uchopeni takoveho reseni
nestaci) ale koaxialni bocnik to neni.
Koaxialni bocnik ma vnitrni a vnejsi vodic, na jednom konci jsou
privody, na druhem je to zkratovane, to mezi vodice je dielektrikum.
Pri takovem usporadani tece proud jednim smerem tam a druhym zpet,
magneticke ucinky proudu se kompenzuji a tim se zmensuje induknost.
Mene dokonala varianta koaxialniho bosniku vznikne, kdyz vezmete
nejaky kus dratu, nebo lepe pas plechu, na konce pripevnite privody, a
plech ci drat v polovine pricne prehnete a obe ramena stlacite co
nejblize k sobe. Tedy jakesi velmi stihle "U". Pri ustalenem proudu je
napetovy rozdil mezi konci par mV, takze jako dielektrikum staci treba
i toaletni papir, ale pri razovych vlnach uz je situace jina a
problemy s napetovou pevnosti mohou klidne nastat.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz