Bocnik na 200 kA/us

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červen 27 22:58:55 CEST 2012

On Wed, 27 Jun 2012, Pavel Hudecek wrote:

> Z té rychlosti nárůstu mi totiž vychází nepříjemný požadavek na indukčnost,
> aby úbytek na ní netvořil většinu výstupního napětí. Většina blesků má imax v
> kA podobný, jako di/dt max v kA/us, Když budu mít 1 nH, tak na každý kA/us
> dostanu 1 V navíc. Aby chyba byla 10 %, potřebuji tedy 100 pH.
>
> A teď jak udělat miliohmový bočník, který má zároveň do 100 pH?

No indukcnost vodice je asi 50nH na metr, takze 100pH bude docela nerealny
pozadavek. Na druhou stranu ten blesk tam prece privadite pres nejake
vodice nebo prostredi ktere ma podobnou indukcnost jako ten vodic takze
je ta zakladni prostorova indukcnost bocniku opravdu takovy problem ?
Spis to bude chtit vymyslet snimani co nejbliz aby problemy nedelala
indukcnost snimacich vodicu.

Neco mi rika ze nic lepsiho nez valecek asi nevymyslite.