USBasp AVR a SW pro autoimport

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Červen 25 00:08:10 CEST 2012

On 24. 6. 2012 22:33, Pavel Kutina wrote:
> avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware  update.

V tomto hladajte problem. Na AVR mam iny programator, ale vedomy si
vsetkych ALE, som si napriek tomu od cinana z ebay objednal usbasp ako
maly programator k notebooku, ked nie som doma...
FW, ktory bol v nom, bol velmi stary a jednak nepoznal novsie typy AVR
(co tiez pisete), v nejakych situaciach sa spraval divne (uz si
nepamatam detaily) a hlavne nevedel pracovat s flash >64kB. Ono nie zeby
nepoznal, konkretne u mna mega2560, aj sa tvaril, ze ho programuje, ale
napalil len prvu stranku. To su potom prekvapenia...
Stiahnite si najnovsi FW a skuste. Ak mate usbasp od podobneho cinana,
ako ja, tak pouzil mega48, z coho vyplyva dalsi problem: najnovsi FW do
neho nevojde. Ja som si FW nakoniec prekompiloval sam, vyhodil som
podporu TPI, ktoru nepotrebujem. Ak mate zaujem, poslem Vam ho. Posielal
som to aj na mail Fischla - bez odozvy a bez uverejnenia.
Prepalit FW v usbasp sa da jednoducho: skratujete RST, aj POW.
Nepripojite ho na USB, ale na iny programator s napajanim targetu.
Jumpery som od cinana osadene nemal, ale miesto na ne na plosaku bolo.

K AVRdude:
Obist kontrola signatury sa da prepinacom -F. Pouzil som prave na
naprogramovanie mega48PA v usbasp.
Skontrolujte si, ci verzia AVRdude, ktoru mate, podporuje USB. Niektore
toto rozhranie nepodporuju.
Ja pouzivam avrdude version 5.11-Patch#7610.

miro