USBasp AVR a SW pro autoimport

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červen 24 21:39:25 CEST 2012

Samozrejme, ze se .hex nemeni sam, alebrz ho vygeneruje kompilator. A ten
muj oblibeny je jako na potvoru malicko uzavreny a bud umi ovladat "svuj"
HW, nebo vyplivne pouze ten .hex.

S PICem to provozuji presne v tomto modu, kompilator vyplivne .hex, SW pro
PICkit hlida jeho zmenu (SW bezi nekde v jinem okne, musim ho pred zacatkem
prace rucne nastartovat a vybrat mu, ktery .hex ma autoloadovat).

Rad bych i ten Atmel programoval ve stejnem kompilatoru (tedy ve stejne
rodine MikroE) a pokud mozno stejnym postupem. Uz jsem toho prosel docela
dost a narazil jsem v podstate jen na jeden SW, ktery umi autoload a
soucasne podporuje ATmegu88P, jen ma zase jine drobne nectnosti (ProgISP od
zhifengsoft.com).

Jinak pri tetovani ruznych GUI pro AVRdude jsem nasel nekolik, ktere se
chovaly vsechny stejne zvlasntne - nastavil jsem spravny typ programatoru i
megy, dal jsem nacist signaturu, v okne vedle se rozbehl avrdude a potvrdil,
ze signatura je spravna. Pak jsem pustil cteni flash a program zahlasil, ze
avrdude.exe nenasel. Delaly mi to celkem tri GUI, duvod nechapu - naposledy
SinaProg. Hlava mi to nejak nebere (a to jsem je vzdycky spoustel z adresare
proimo v korenu disku, bez mezer a podobnych ptakovin, takze fakt by nemely
mit duvod soubor nenajit...)

No nic, asi to vyresim nejakym tim .cmd, co bude hlidat zmenu zadaneho hexu
a pak na nej spusti avrdude. Druha varianta je, ze uchopim Lazarus a to GUI
si k tomu napisu sam - je pravda, ze za dobu, co hledam reseni, jsem to uz
mohl mit hotove...

Pavel Kutina