Re: zaklad pre stlp

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Neděle Červen 24 00:52:13 CEST 2012

No vida, zadne skladovani kubiku rtuti ci cisteho vakua 3m nad zemi se nekona :-)
Presto, to co se chystate stavet se reci norem oznacuje jako nenarocna stavba ve slozitych zakladových podmínkach :-)

> Kolko so tak pohybuje dovoleny tlak pod konstrukciou pri takomto zlozeni zeme?
Tezko riici, on neni sterk jako sterk a ve vasem pripade bude rozhodujici hladina podzemni vody a to se uz vubec nadalku neda hodnotit,
Zakladni unosnostosti sterkovitych zemin najdete treba zde
http://pockmat.hopto.org/file/1.ro%C4%8Dn%C3%ADk%20F.DYSONA/ZS/Mechanika%20zemin/MZ%20a%20ZS%20Dyson04_07/podklady02_07/Zakl%C3%A1d%C3%A1n%C3%AD%20staveb/7_KP20_Zaklady.pdf
podrobnejsi data treba zde http://geotech.fce.vutbr.cz/studium/mech_zemin/cviceni.pdf

Ve vasem pripade bude rozhodujici zvodneni, ono se vam totiz muze stat, ze cela vase deska zacne diky vaze vody ve vodarne vytlacovat vodu,ktera bude pod ni a cele vam to casem krasne zajede do zeme a vodarna se vrati na zem :-)
Az se prokopete do mista budouci zakladové desky vemte tak metrovou lesenarskou trubku + 10kg palici, pokud vam trubka do sterku zajede jak do masla mate problem, pokud ji tam narvete , ale za cenu rozmlaceni konce trubky pocitejte se sedanim stavby a celou desku musite postavit tak, aby se nerozlamala ani pri jinem nez kolmem zatizeni. Pokud se vam trubku nepodari zatlouct do 5 minut, stravte jak chcete a co chcete, podlozi je stabilni  nebo jste trefil jediny vetsi kamen siroko daleko :-)

Jirka