zaklad pre stlp

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Sobota Červen 23 12:24:12 CEST 2012

Zem je orna poda asi tak 1-1,5 m, potom je strk a spodna voda.
stlp bude bud rura alebo priehradova konstrukcia, ale chcem to uchytit o 4
skrutky ktore budu vycnievat zo zakladu.
a nebude isteny lanami.
Ale asi to spravim tak ze naspodu (tak 1-1,5m) pod zemou budebetonova platna
a na nej az po vrch zeme betonovy stlpik.
Ono ta hmotnost tej vody tomu len pomoze aby sa to nevyvratilo ale bude
vacsi tlak na zem...
Kolko so tak pohybuje dovoleny tlak pod konstrukciou pri takomto zlozeni
zeme?

m.

-----Original Message-----
From: Jiří Kučera
Sent: Saturday, June 23, 2012 8:59 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: zaklad pre stlp

Tabulky respektive norma samozrejme existuji, ale neni mi uplne jasne k cemu
vam budou tabulky bez zkousky mechniky zemin v miste kde chcete onen sloup
stavet :-)
Vice nez tunove zavazi na 3m rameni neni nic co by se dalo resit uplne od
oka, sila vetru je v tomto pripade az to posledni co by vas melo zajimat.
Rozhodujici je unosnost seminy a to nejen z pohledu ""vyvraceni", ale i z
pohledu obsahu vody a z pohledu stbility hlubsich vrtstev.

V neposledni rade, o jakem sloupu se bavime, ocelova trubka, zelezobeton,
prihradova konstrukce, zdeny sloup?
O jakem typu zakladu, beraneny pilot, betovovany pilot, plosny zaklad,
paktovy atd.

Popiste zeminu v prvnim metru hloubky, co je pod tim, jak je to s vodou v
danem miste.
Bude sloup kotveny lany nebo jak to ma vypadat atd.

Jirka