Nahrada linuxoveho routeru s OpenVPN.

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Červen 22 15:36:24 CEST 2012

Původní zpráva ze dne 22.6.2012 od Martin Hanek:

> Znamena to tedy, ze kdyz se nekdo pripoji do firmy pres OpenVPN, tak
> to spojeni bude tak pomale jak to bude stihat sifrovat?

Tak logicky, když se má spojení šifrovat a dešifrovat, je průchodnost
závislá na rychlosti šifrování a dešifrování. Pokud je v routeru
pomalý procesor, pak to maká pomalu.

Jednu dobu jsem používal router Netgear s integrovanou VPN, dokonce ho
tu ještě někde mám, kdyby ho někdo chtěl. A jestli si dobře vzpomínám,
měl průchodnost VPN kolem 10 Mbps.

Zase na druhou stranu, já to používal pro přístup zvenku, když jsem se
připojil mobilním internetem z notebooku, takže mi to bylo jedno,
protože tak rychle mobilní internet stejně nejel.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601