RE: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Červen 19 15:43:41 CEST 2012

Ne datagramy se moduluji (funkci XOR) na pseudonahodnou nosnou (tzv. chipovou sekvenci). Jeden bit datagramu je modulovan na 20 chipovych sekvencich (mluvim o civilnim kodu, vojensky moc neznam, ale bude to tam asi 10x vice). XOR modulace znamena, ze jeden stav posila chipovou sekvenci v normalni a druhy v invertovane podobe. Korelator v prijimaci ma za ukol naladit vnitrni generator chipove sekvence tak, aby co nejpresneji koreloval s prijimanym a to jestli jede etherem zrovna logicka jednicka nebo logicka nula datoveho paketu se projevi jen tim, jestli korelaátor v tu chvíli dá hodnotu +1 nebo -1. Takze doppler je potreba na to, aby vubec vnitrni chipova sekvence drzela synchronne s tou prijimanou. Predpokladam, ze algoritmus nejdriv najde vubec nejakou korelaci (1. mereni), pak za kratouckou chvilku zmeri znova a zjisti, ze diky doppleru vnitrni sekvence ujela (2. mereni) a pak uz jen doladi vnitrni oscilator (a fazi sekvence) podle prvnich dvou mereni (protoze korelace je zpravidla krasne linearni funkce).
Takhle se to krasne predstavuje, kdyz uz GPSka ma nalezene absolutni souradnice polohy a casu.
Pokud tomu tak neni, pak ma korelacni algoritmus docela dost prace, protoze musi nejprve nejak zjistit, jestli posun vzniknul dopplerem nebo zmenou polohy GPSky nebo zmenou polohy satelitu... Zkratka moc si nedovedu predstavit, jak je to fakticky udelane.

Jakub Serych