Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Neděle Červen 17 14:39:13 CEST 2012

>Jen tak pro zajimavost jak jste zmeril tu presnost 1,2e-9?
Obavam se , ze nijak, nepredpokladam, ze by autor konstrukce mel k dispozici vodikovy maser nebo supercelsiovy normal a mohl neco realne merit.
S nejvetsi pravdepodobnosti jde v lepsim pripade o Allanovu varianci v horsim o stredni kvadratickou odchylku. Zkratka je to cislo, ktere vypocitava sw na zaklade porovnani casu z GPS a tiku OCXO.

Vami navrzene resini s x tou harmonickou je v principu to same jako mnou mavrzeny citac jedouci na x te harmonicke, ale to resi jedine rozliseni zpetne vazby, neresi to
- chybu presnosti nabehove hrany 1pps z GPS,
- chybu regulacniho clenu
- vlastnosti  OCX

Kdyz se podivate na graf v PPt,ktery jsem sem daval tak rubidiovy normal vede pro casovy usek 1s o dva rady nad OCXO s GPS ,  teprve pro casovy usek 10.000s se GPS +OCXO dostava pred rubidium a pro usek 1E6s se dokonce presnost GPS+OCXO priblizuje presnosti vodikoveho maseru. To zrejme zpusobuje korekce atomovych hodin na GPS druzicich ze zeme, ktra se uplatni v lepsi presnosti v ramci +- tyden.

Brutalnim resem by byl rubidiovy normal z nej harmonickou vazbou ziskany 1GHz ten pohani DDS  AD9912, ktera generuje 10MHz. Ziskala by se tm dalsi uroven rizeni,ale ani to neodstranuje vyse popsane problemy.
Mimochdem analog prave uvadi DDS s 3.5GHz hodinami.

Jirka