Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Červen 17 13:29:05 CEST 2012

Pokud mluvite o presnosti u casu, je treba vzdy zminit i cas za jaky
se meri a rozlisovat presnost a stabilitu. Jen tak pro zajimavost jak
jste zmeril tu presnost 1,2e-9? Pokud budete zkoumat kratkodobou
stabilitu (coz se pri malem poctu mereni muze jevit jako presnost) v
radech desitek sekund, dostanete zpravidla pouze stabilitu pouziteho
oscilatoru. 1pps z GPS do toho bude mluvit az v mnohem delsim
intervalu. Je ale pravda, ze to co jsem napsal neplati pro tu
popisovanou konstrukci - tam by se mel oscilator doladovat uz po 16ti
sekundach (je ovsem otazka zda je tam jesne nejaky digitalni filtr, ci
jen P regulace). Dale je pomerne nestastne takhle primo citat ten
10MHz signal. Dostanete rozliseni jen 6 ns za 16sekundovy odmer. Proto
se pouzivaji ta provedeni s merenim faze, kde je jeste oscilator na
vetsi frekvenci a dostavate lepsi rozliseni v urceni odchylky vaseho
oscilatoru od GPS. Zajimave by mozna bylo zkusit, kdyz uz se tu mluvi
o ne PPL nasobickach kmitoctu, citat tu xtou harmonickou z 10MHz
nez tech 10 MHz. Nejake hradlo a krystalovy filtr by mozna vysel
jednoduseji nez cela ta PPL opicarna. Budu rad kdyz me upozornite na
jakoukoliv fatalni chybu v uvahach, protoze az jednou bude cas :-)
chtel bych si take neco takoveho vyzkouset...

Lukas Burda