GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Červen 16 11:10:22 CEST 2012

Odpovědi v textu:

Dne 16.6.2012 1:14, Pavel Hudecek napsal(a):
> Docela hezká konstrukce.
>
> Taky mě překvapilo použití 485 převodníku pro signál z TCXO:-), možná
> že je v původní konstrukci nějaký oscilátor s diferenciálním výstupem,
> pak by to byl dobrý nápad. Ale asi není potřeba tam mít zrovna
> nejdražší LTC. Volba max kmitočtu bez valné rezervy ale není pro vstup
> nijak špatná, zabrání se tím problémům se zákmity a podobně.
Počítám, že autor použil něco co už měl ověřené v jiné konstrukci. Já to
tak taky dělám :-)

> Přijde mi, že změna na 12 MHz je jen otázkou změny nastavení programu,
> změní se jen nastavení čítání pro srovnání s 1PPS a sériáku pro 12 MHz
> hodiny, jinak snad nic.
Jistě. Ale za prvé já nejsem autor programu. Zdroják je sice myslím k
dispozici ale naučit se potřebné abych úpravu zvládl a pak proniknout do
cizího programu je pro mě mnohonásobně pracnější než uvedený způsob. A
za druhé - Mám tu 2 VF generátory a spektrák kterým lze přivést externí
normál 10MHz. Takže i těch 10MHz potřebuji. Proto jsem tam nadělal tolik
výstupů abych všechny tyto přístroje mohl připojit současně.

> Kdybych to dělal, dal bych tam AVR (nejlépe Xmega, protože má DAC a
> vyšší max hodiny) místo PIC a HC místo LS. A pokud se nepočítá s
> vyvedením signálu TCXO mimo krabici, asi bych místo budiče 485 použil
> 74HC14, nebo něco takového, případně bych na desku přidal pozici pro
> dělič, kdyby tam někdo chtěl pustit výrazně vyšší frekvenci.
To LS je moje chyba. Zapomněl jsem to ve schématu opravit. Jsou tam HC.
Je tam ještě jedna chyba o které vím - v schématu GPS přijímače je
napsán převodník MAX232 ale ve skutečnosti tam patří MAX3232. Až se k
tomu dostanu opravím to a obrázky vyměním. Co se týče procesoru - nejsem
autor konstrukce a takový SW bych napsat nedokázal. Přiznám se poctivě
že jsem ani ještě do detailu nepochopil jak ten program funguje. Konec
konců od toho jsou konstrukce na internetu abych nemusel vše vymýšlet
sám :-).

> Ovšem "ferrit. perle", to je perla:-) Ale hlavně si říkám, zda by
> nebyla lepší tlumivka s vyšší indukčností, 1 GHz není tak moc. V textu
> je dále trochu zmatek ohledně toho, zda TCXO, nebo OCXO a jednou je
> tam RS323.

OCXO (termostatovaný oscilátor) je v normálu, TCXO (teplotně
kompenzovaný oscilátor) bude v čítači. Doufám že jsem se neupsal a
nepoužil jsem zkratku TCXO v popisu normálu. Až budu mít čas znovu si to
po sobě přečtu. RS323 - jasně překlep. Až ho najdu opravím. Tu perlu už
jsem snad vysvětlil - nápis je česky ne anglicky. Naopak, na 1GHz je
taková perla vhodná. S civkou bych se tam snadno dostal nad rezonanční
kmitočet - musel bych přesně znát parametry cívky kterou bych použil.
Navíc má ta perle nízké Q což je zde vhodné. Optimální je použít tam
lamda/4 tlumivku. Ale to se musí umět přesně spočítat nebo mít ten
správný simulační program. A ten bohužel nemám.

     Martin.