OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červen 14 15:52:04 CEST 2012


Taky se mi "podarilo" na oleji protocit pres 40.000km - to jsme se 
domlouvali se znamym servisakem na vymene, pak to nejak padlo z casovych 
duvodu jednoho nebo druheho, ale ja si zafixoval, kdy ze se ma delat dalsi 
vymena, takze jsem motoru dopral vice nez dvojnasobny interval... A to byl 
dvaapullitrovy turbodiesel, akorat ze od Land Roveru r.v. 1995, u meho 
soucasneho (byt skoro stejne stareho) Volva bych to asi poznal.

Pri vymene oleje jsem pak byl, protoze mne zajimalo, jak takovy olej vlastne 
vypada a co se v nem da najit (jestli tam nejsou spony nebo piliny atd.). 
Kdyz jsme ho z motoru vypustili, pripominal takovou ridsi kolomaz, ale i tak 
bez viditelnych kovovych prisad (i jsem do nej macel magnet a vyndal ho 
prakticky bez zeleza). A to to byl nejaky normalni "sudovy" 10W40 buhvi od 
koho za par desitek korun litr.

Kdyz jsem se zajimal o to, jakyze olej do toho vlastne predepisuje vyrobce, 
dobral jsem se nejake pomerne obskurni specifikace, po chvili googlovani na 
mne vypadla veta "doporuceno pro tezke stavebni stroje a tanky" :)

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Na" <navrhpcb na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 14, 2012 2:41 PM
Subject: Re: OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)


3 funguje u kamionu dlouho, anebo snad nemaji vetsi filtry , objem i 
prubehy? Tak jakejpak testovani?

Pokud ma nekdo dost casu, je lepsi vyměnit levný olej po 10t, treba pro PD 
50501 se dá za 190.- ale v servisu jej pod 500 nesezenete...

LL byly prosazovaný kvuli úspoře času, ne penez ani motoru a i u skodovek do 
2004 byly qg1 u nafty az 50000 km, i kdyz blbost ale bylo to tak...

14. 6. 2012 v 13:59, gatilo <gatilo na centrum.cz>:

> 14.6.2012, 13:50:17
>
> V podstate existuji 3 pristupy k "olejovemu hospodarstvi".
> 1. "americky", kdy se pouzivaji levne, ne prilis kvalitni oleje a
> casta vymena, s trochou nadsazka pri kazde pate nadrzi benzinu.
> 2. "evropsky" kdy jsou oleje kvalitnejsi a drazsi a vymene intervaly
> delsi cca 10-20 kkm
> 3. "long life" kdy se pouzivaji oleje jeste drazsi a napln je v
> porovnani s 2 podstatne vetsi.
> 1,2 se pouziva uz dlouho, a funkcnost takoveho pristupu je dlouhodobe
> overena, 3 je relativne novum, ktere se rozsiruje poslednich cca 10
> let, takze jsme nyni ve stadiu ostreho testova, kdy vysledky jeste
> nejsou znamy, alespon ne sirsi verejnosti.
>
> S pozdravem Pavel
>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Zuffa Jan napsal:
>
>> Olej okrem toho, ze straca viskozitu obsahuje casom coraz viac 
>> abrazivnych castic.
>> Preto long life oleje mozu byt dlhodobo vyhovujuce s pohladu viskozity 
>> ale uz nie z pohladu
>> obsahu tychto castic. Navyse casom sa dostava do oleja vlhkost ktora 
>> sposobuje vznikanie
>> vodnej emulzie a nasledne skody a problemy (zle startovanie v zime,
>> bublinky vodnej pary, nizsi bod varu,
>> nedostatocne mazanie) Preto je olej najlepsie menit kazdy rok
>> (pripadne na jar a na jesen) alebo najneskor
>> po  15000km
>
>> j.
>
>
>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz
>> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
>> Sent: Thursday, June 14, 2012 12:46 PM
>> To: 'HW-news'
>> Subject: RE: OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)
>
>> Ale to jsou všechno blbosti. Včetně polo a plné syntetiky, protože
>> všechno je to směs různých olejů. Do auta se lije zásadně to, co
>> stanovil výrobce auta. A výrobce má svoje normy, žádná 5W-30, syntetika a 
>> podobně.
>> Například u tohoto oleje je jasně dané, jaké normy výrobců splňuje
>> a do jakých motorů se tedy může lít:
>> http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=579
>> To samý dojezd, pokud auto jezdí téměř výhradně po městě, tak je po
>> oleji do 15000km a je úplně jedno, co tvrdí servisní interval. Pokud
>> jezdí i mimo, tak vydrží dýl, ale rozhodně ne to, co tvrdí ty
>> longlife nesmysly, tedy 30 a víc tisíc kilometrů. To ten olej zaručeně 
>> nevydrží...
>
>>> -----Original Message-----
>>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz]
>>> On Behalf Of Jan Kral
>>> Sent: Thursday, June 14, 2012 12:13 PM
>>>
>>> Tohle me jako laikovi zkuste objasnit. Mam totiz zkusenost takovou, ze
>>> jsem dal auto do neznackoveho servisu, temer one man servis, na beznou
>>> vymenu oleje a prdepsanou prohlidku a kdyz jsem si byl vyzvednout, tak
>>> me povida ze se uvidime po 10.000km. Do te doby jsem to daval do
>>> servisu dane znacky a vzdycky dali olej predepsany vyrobcem, kdy byla
>>> dalsi vymena po 20.000km. Kdyz jsem se zeptal proc am neni plna
>>> syntetika, tak pry to po nem nikdo nechce. Cena toho oleje byla na
>>> urovni cca 60% te full syntetiky, ktera ma 2x vetsi km.
>>> Takze me teda zajima, proc bych mel chtit obyc. olej. Kdyz cena oleje
>>> + 2x za praci s vymenou vyjde draz nez predepsany olej.
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list